4000,- van Oranje Fonds voor Buurtvereniging De Bres Oostzaan

De beoogde keuken komt er dankzij het Oranje Fonds!!! We kunnen nu kookworkshops geven (ook voor kinderen), Hightea organiseren en misschien in december voor alleenstaande ouderen een kerstmaaltijd mogelijk maken.

De keuken uit de jaren 80 was echt aan vervanging toe en lag half uit elkaar. Met elkaar, de vrijwilligers van De Bres, gaan we er nu, dankzij het Oranje Fonds, een eenvoudige maar vooral praktische keuken in zetten, die voor allerlei doelen gebruikt kan gaan worden.

Wij hebben net de toewijzing binnen en zijn op zoek naar een betaalbare of knappe tweedehands keuken. Als u iets weet of u wil ons helpen met hand en span diensten, houden wij ons aanbevolen.

Inbraak
Bij De Bres is tijdens de vakantie 2 keer een poging gedaan tot inbraak. De inbrekers zijn niet binnengekomen, maar hebben veel schade aan de deur achter gelaten. Dit is de reden dat we ook meteen de buitenboel een lik verf gaan geven en een nieuwe buitendeur gaan plaatsen. De beveiliging is beter aangepakt, al is er niets te halen.

24 September Opendag
Wij hopen natuurlijk dat tijdens de opendag de keuken aan u geshowd kan worden. Misschien kunnen wij u al misschien een eigen gemaakte appeltaart aanbieden naar oma’s recept. U bent van harte welkom om kennis te maken met onze activiteiten die wij hebben in het nieuwe seizoen. ‘s Middags is er een Bingo en musicale omlijsting met DJ Edwin. Er staan weer een paar leuke maandelijkse workshops gepland (o.a. in december kerstdecoratie en kerststuk) en een rommelmarkt op 16 oktober. De vorige rommelmarkt was een groot succes, dus meldt u snel aan voor een tafel als u uw zolder op gaat ruimen. Kijk voor meer informatie op onze website www.buurtverenigingdebres.nl

Het Oranje Fonds
Het Oranje Fonds steunt jaarlijks ruim 7.500 sociale initiatieven in Nederland en het Caribisch deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar ondersteunde het met 7,4 miljoen euro initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin maxima zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Door DeBres