Workshops

Zaterdag 15 december is er de workshop kerstplank maken. Er is ook al vraag naar vrijdagavond 14 december. Het loopt al lekker vol, dus geef je op tijd op.

De kerstplank bestaat o.a. uit een ledkaars, robuuste plank op pootjes, decoratieve materialen en een kerststuk. Dat voor de prijs van 17,50!!!

Kom gezellig met een paar vriendinnen of zeg het voort!

Opendag Burendag 60 jaar gebouwtje 23 september

Een mooie kans om kennis te maken met onze vereniging!

Hele dag tombola met mooie prijzen!!

vanaf 10:00 staat de koffie klaar met een lekker gebakje, wij bestaan tenslotte 60 jaar!!

Dat mag gevierd worden.

Vanaf 10:30 zijn er diverse demonstraties van onze activiteiten, en om 13:30 starten wij met een paar leuke mini workshops voor maar €1,00!!!!

Het doel van deze dag is om zoveel mogelijk bekendheid te krijgen en ook om geld in te zamelen voor nieuwe toiletten.

Boekenbeurs 16 september

Kom een mooi boek scoren! Heerlijk weer om een mooi boek te lezen.

Uitgelezen?? Verkoop je boeken, huur een tafel voor € 5,00 en koop meteen weer nieuwe 😛

Tot zaterdag 16 september!! vanaf 12:00 uur tot 16:00 uur.

Starten koersballen

De koersbalgroep zoekt nieuwe deelnemers.

Op donderdagavond 2 februari nodigt de koersbalgroep iedereen uit

om eens een keertje mee te komen  spelen.  Koersbal is een leuk spel met een wedstrijd element. Inspanning en tevens ontspanning.

Het spel is door iedereen te spelen en enigszins te vergelijken met Jeu de Boule, waarbij de ballen bij koersbal over een groene

Vilten mat rollen.Het is gewoon een leuk spel.

Kom langs en speel mee onder het genot van een bak koffie of thee.

U bent welkom vanaf 19:30 en wie weet is koersballen echt iets voor u .

Locatie Buurtvereniging de Bres, Dr. Snijderstraat 2 A, meer info 075 – 6843341  of via de mail : info@buurtverenigingdebres.nl.

Ledenvergadering 13 oktober 2016

Hierbij het verslag van de secretaris. Wilt u meer informatie stuurt u ons dan even een berichtje.

Jaarverslag  ledenvergadering 13 oktober 2016

Even in het kort het afgelopen seizoen
Bij de ledenvergadering in 2015 is natuurlijk een bijna geheel nieuw bestuur gekozen.14462764_1778744299058707_8312213577080918642_n
Het bestuur heeft er nu 1 seizoen opzitten en ik vind dat wij mogen terugkijken op een succesvolle periode. Helaas zijn er wel een aantal activiteiten gestopt maar er zijn ook diverse nieuwe activiteiten gestart. Het ene wat succesvoller als het ander. De koffie-inloop is niet geworden wat we ervan hadden verwacht en is dan ook  in december gestopt. Maar wij zijn deze maand weer van start met het handwerkcafé op de woensdagmiddag voor jong en oud.  U heeft natuurlijk al het een en ander gelezen in de nieuwsbrief.
Nog even in het kort, een inbraak in de zomervakantie, is allemaal goed gekomen. Wij zijn nu beter beveiligd : goed slot, licht en anti inbraakstrippen. Het gevolg hiervan is dat wij meteen de buitenboel hebben aangepakt. Buitenmuren geschilderd, nieuwe voordeur, nieuwe brievenbus en een mededelingenbord. Dus een fris begin van het nieuwe seizoen.
De open dag trok veel bezoekers, ook nieuwe aanmeldingen.

Waar zijn we nu?
Bij het de start van het seizoen 2016-2017 hebben wij even een informele vergadering gehouden met al onze docenten. Er is gezamenlijk besproken dat sommige activiteiten iets in prijs zijn gestegen. Wij proberen het natuurlijk voor iedereen betaalbaar te houden maar ook de De Bres heeft natuurlijk zijn maandelijkse lasten. Het aantal deelnemers van alle activiteiten is goed.
Op dit moment hebben wij ongeveer 112 betalende leden. Ons ledenaantal groeit gelukkig wel. Maar wij kunnen natuurlijk altijd meer leden gebruiken.

Stand van zaken
Wij hebben het idee dat De Bres meer bekendheid krijgt. Wij proberen regelmatig  een artikel in het kompas te plaatsen. Begin van het seizoen is er een nieuwsbrief verstuurd naar alle leden.
Volgende week gaan wij starten met de werkzaamheden aan de nieuwe keuken. Gelukkig zijn de vrijwilligers van het repaircafe bereid een handje te helpen wat weer in de kosten scheelt.

Financieel staan wij er goed voor. Hier zal de penningmeester verder op verzoek een toelichting op geven.

Toekomst
Heel veel plannen!!
Het bestuur is nog steeds heel enthousiast! Wij hebben zelfs een aanmelding voor het voorzitterschap!
Er komen weer heel veel leuke workshops aan, en als straks de keuken klaar is kunnen we nog meer organiseren. Denk aan kookworkshops, koken met kinderen enz.

Het bestuur ziet de toekomst van De Bres heel zonnig in!

Oranje fonds

4000,- van Oranje Fonds voor Buurtvereniging De Bres Oostzaan

De beoogde keuken komt er dankzij het Oranje Fonds!!! We kunnen nu kookworkshops geven (ook voor kinderen), Hightea organiseren en misschien in december voor alleenstaande ouderen een kerstmaaltijd mogelijk maken.

De keuken uit de jaren 80 was echt aan vervanging toe en lag half uit elkaar. Met elkaar, de vrijwilligers van De Bres, gaan we er nu, dankzij het Oranje Fonds, een eenvoudige maar vooral praktische keuken in zetten, die voor allerlei doelen gebruikt kan gaan worden.

Wij hebben net de toewijzing binnen en zijn op zoek naar een betaalbare of knappe tweedehands keuken. Als u iets weet of u wil ons helpen met hand en span diensten, houden wij ons aanbevolen.

Inbraak
Bij De Bres is tijdens de vakantie 2 keer een poging gedaan tot inbraak. De inbrekers zijn niet binnengekomen, maar hebben veel schade aan de deur achter gelaten. Dit is de reden dat we ook meteen de buitenboel een lik verf gaan geven en een nieuwe buitendeur gaan plaatsen. De beveiliging is beter aangepakt, al is er niets te halen.

24 September Opendag
Wij hopen natuurlijk dat tijdens de opendag de keuken aan u geshowd kan worden. Misschien kunnen wij u al misschien een eigen gemaakte appeltaart aanbieden naar oma’s recept. U bent van harte welkom om kennis te maken met onze activiteiten die wij hebben in het nieuwe seizoen. ‘s Middags is er een Bingo en musicale omlijsting met DJ Edwin. Er staan weer een paar leuke maandelijkse workshops gepland (o.a. in december kerstdecoratie en kerststuk) en een rommelmarkt op 16 oktober. De vorige rommelmarkt was een groot succes, dus meldt u snel aan voor een tafel als u uw zolder op gaat ruimen. Kijk voor meer informatie op onze website www.buurtverenigingdebres.nl

Het Oranje Fonds
Het Oranje Fonds steunt jaarlijks ruim 7.500 sociale initiatieven in Nederland en het Caribisch deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar ondersteunde het met 7,4 miljoen euro initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin maxima zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Rommelmarkt 16 oktober

Gezellige rommelmarkt!

aanvang 11:00

Van alles te koop:  zelfgemaakt, kinderkleding, speelgoed, zolderopruiming enz enz…

En natuurlijk altijd verse koffie !!

Ledenvergadering

UITNODIGING

Donderdagavond 13 Oktober, aanvang 20:00 uur

Jaarvergadering